Τετάρτη 4 Ιουλίου 2012

Κάνε ένα Like ελαφάκι μου, Στέφανος Λάσκαρης.


O Στέφανος Λάσκαρης κάνει την παρθενική του εμφάνιση στα εκδοτικά δρώμενα με θέμα καυτό, που δεν είναι άλλο από τον ‘θαυμαστό’ κόσμο του Facebook. Μέσα από τις σελίδες του βιβλίου του ενδεχομένως να συναντήσετε καταστάσεις που κάτι σας θυμίζουν, είτε επειδή συνέβησαν σε εσάς  είτε σε κάποιο γνωστό σας. Το βέβαιο είναι ότι δεν θα βαρεθείτε διαβάζοντας το άκρως χιουμοριστικό ‘Κάνε ένα Like ελαφάκι μου’. Αντιθέτως, κάτι μου λέει πως κι εσείς θα κάνετε σύντομα ένα like στον συγγραφέα του…

1 1)      Τι ώθησε τον Στέφανο Λάσκαρη να γράψει ένα βιβλίο για το Facebook; Αυτό σημαίνει ότι ο ίδιος περνάει αρκετές ώρες μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή;

Κοίταξε, είναι ένα βιβλίο που περιγράφει μια αποξενωμένη κοινότητα χρηστών του Facebook και την εικονική πλευρά των ερωτικών διαγκωνισμών τους. Άνδρες και γυναίκες σε μια αλλήθωρη επικοινωνία. Μια ερωτική Βαβέλ, κοντολογής.
Αυτήν τη πλευρά ήθελα να μεγεθύνω γιατί από τότε που εγκαινίασα τον πρώτο μου λογαριασμό, πάνε τρία χρόνια τώρα, αυτό που πρώτα απ’ όλα με εντυπωσίασε ήταν η υπαινικτική γλώσσα των χρηστών. Πίσω από κάθε λέξη λειτουργούσε το υπονοούμενο: Πρόσεξέ με. Είμαι εδώ… Δώσε μου σημασία.. Μια καμουφλαρισμένη μοναξιά και μια αγωνιώδης επίκληση προς το άλλο φύλο.
Βλέπεις, τόση ευκολία επαφών δεν έχουμε στη ζωή μας. Σκέψου πως ο μέσος χρήστης έχει γύρω στους 150 φίλους. Στην Ελλάδα βέβαια ο αριθμός έχει ανατραπεί. Υπολογίζω πως είναι ο διπλάσιος. Τι σημαίνει αυτό; Πως, αν εξαιρέσεις μια μειοψηφία γνωστών σου, οι υπόλοιποι «φίλοι» σου είναι άγνωστοι. Έχεις λοιπόν την ευκαιρία να τους «γνωρίσεις». Να πάρεις και να δώσεις. Από μία αθώα φιλοφρόνηση έως ένα βάρβαρο και αρπακτικό ερωτικό μήνυμα.
Για να γράψω αυτό το βιβλίο, ζήτησα από μια σειρά φίλων μου, ανδρών και γυναικών, να μου επιτρέψουν να μπω στον πίνακα των μηνυμάτων τους. Δεν μπορείς να φανταστείς τι διάβασα. Αν σου περιγράψω τα περιεχόμενα θα καταλάβεις εύκολα πως εδώ έχουμε θέμα. Μια τρομακτική μοναξιά. Έναν κεκαλυμμένο πόνο. Βέβαια, εξωράισα την εικόνα. Υπάρχει το επίχρισμα του χιούμορ. Γιατί αυτή η ουσιαστική αδυναμία επικοινωνίας που λειτουργεί στο μέσο είναι υπόθεση των ψυχαναλυτών. Όχι δική μου. Για να μην παρεξηγηθώ ωστόσο σου λέω τα παρακάτω: Περιγράφω τύπους ανδρών και γυναικών που «μπήκαν» στο Facebook προς άγραν ερωτικού συντρόφου. Γιατί σαφώς υπάρχει και η άλλη κοινότητα των χρηστών που χρησιμοποιούν το μέσο για ουσιαστική επικοινωνία, ανταλλαγή σκέψεων και πληροφοριών. Στην ερώτησή σου τώρα, για τις ώρες ‘πτήσης’ μου, σου λέω πως ξοδεύω δυο με τρεις ώρες ημερησίως. Είμαι θαυμαστής του μέσου. Έχει έναν απίστευτο πλούτο και βουτάω συχνά το χέρι μου στο καπέλο. Ενίοτε, βγάζω και κανέναν λαγουδάκι μιας και τα περιστέρια με απωθούν. Κουτσουλάνε όπου βρουν…

2) Γράφεις σ’ ένα σημείο, στον επίλογο του βιβλίου:
 Αναρωτιέμαι τι θα συνέβαινε αν ο Zuckerberg αποφάσιζε μια καλή πρωία να     αποσύρει το Facebook από τις οθόνες τους. Τι θα έκαναν; Θα αυτοκτονούσαν μαζικά; Θα αυτοπυρπολούνταν στις κεντρικές πλατείες σαν τους Θιβετιανούς μοναχούς; Θα έδεναν θηλιά το καλώδιο του USB και θα ’πεφταν στο κενό του φωταγωγού;
Μ’ ανησυχεί αυτή η εικόνα. Ξέρεις ότι λειτουργούν ήδη κλινικές που υποδέχονται εξαρτημένους από το Facebook χρήστες; Οι επιστήμονες το ονόμασαν σύνδρομο FAD (πρόκειται για τα αρχικά των λέξεων «Facebook Addiction Disorder») και το κατατάσσουν στις ασθένειες της εποχής μας. Κι ακόμη, σκέψου τι θα γινόταν αν ο Zuckerberg αποφάσιζε και επέβαλλε, όπως διάβασα, να πληρώνουμε για κάθε post που κάνουμε. Θα μας έκλαιγαν κι οι ρέγκες. Και δεν μπορείς να φανταστείς πόσο πρόθυμα κλαίνε…
Tragic Νατάσα μου. Εγώ άρχισα να αποταμιεύω ήδη…  

3) Κάνε ένα Like ελαφάκι μου και στον υπότιτλο: Ερωτικό Βοήθημα. Πλασάρεις μέθοδο ε;

Όχι για μένα. Για τον έρμο τον αναγνώστη… Δεν θα σου απαντήσω… Σε ντρέπομαι. Αντ’ αυτού θα σου διαβάσω ένα μικρό απόσπασμα.
«Τα λόγια είναι κλειδιά. Ανοίγουν πόρτες. Αρκεί να ξέρεις να τα βάζεις στη σωστή σειρά. Σαν τα πιόνια στη σκακιέρα. Αν πεις σε μια γυναίκα, όσο πρόθυμη κι αν είναι: «Όποτε σε βλέπω μωρό μου λιώνω από κάβλα…»  εννιά φορές στις εννιά θα σ’ αφήσει με τον τσομπάνο σου στο χέρι. Στο δεξί, αν είσαι δεξιόχειρας. Αν της πεις ‘Όποτε σε βλέπω νιώθω σαν δεκαεξάχρονος’ θα σε αποθηκεύσει στους ρομαντικούς μαλάκες. Αυτούς που έχουν κι ένα- δυο καβλόσπυρα δίπλα στη μύτη και χτυπιούνται καθημερινά στο μοναχικό άθλημά τους. Αν όμως της πεις «Όποτε σε βλέπω μου ’ρχεται στο μυαλό ένας απαγορευμένος στίχος…» θα βγάλει μπιμπίκια αν δεν μάθει τι λέει αυτός ο στίχος. Ε, είναι στο χέρι σου να της τον διαβάσεις πάνω στα δροσερά σεντόνια της.  Γκουχ γκουχ… Είπες κάτι;

4) Χρησιμοποιείς μια ελευθεριάζουσα γλώσσα. Δεν φοβάσαι μήπως αυτό ενοχλήσει τους 
αναγνώστες σου;

Καθόλου. Γιατί σέβομαι αφάνταστα αυτήν τη συναρπαστική γλώσσα, την ελληνική, και θεωρώ υποκριτικό να απομακρυνόμαστε από τον εκφραστικό της πλούτο και τις εκφραστικές δυνατότητές της. Από τη γλώσσα που χρησιμοποιούμε στις καθημερινές μας επαφές. Γράφω όπως μιλάω κι όπως ακούω να μου μιλάνε. «Είναι πολύ αυνάν ο τύπος» αντί του «είναι πολύ μαλάκας ο τύπος»; Δε λέει…

4) Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Μια φάρμα εκτροφής πιγκουίνων στα εξωτικά Φάρσαλα (γέλια) Κανένα σχέδιο. Το μέλλον είναι σήμερα. Κι όποιος σχεδιάζει ερήμην του «Θεού» χάνει. Έναν Παράδεισο τουλάχιστον.  Ονειρεύομαι βέβαια, δε στο κρύβω… Ξυπνητός συνήθως. Αλλά δεν σκάω κιόλας για την καλή τύχη των ονείρων μου. Ό, τι είναι να έρθει θα έρθει… Αυτή είναι και η μαγεία της ζωής. Το απρόβλεπτο. Ονειρευόμουν μήπως πως θα καθόμουν απέναντι από μια πανέμορφη κοπέλα και θα απαντούσα στις ερωτήσεις της;

5) Θα σου δώσω πέντε λέξεις και θα ήθελα να μου τις περιγράψεις όπως εσύ τις νιώθεις. Αγάπη, Έρωτας, Φιλία, Οικογένεια, Απιστία
Ο έρωτας καταλήγει στην αγάπη, η φιλία ενυπάρχει στον έρωτα, η οικογένεια αποτυπώνει την αληθινή αγάπη. Απιστία; Τι… θα κάνεις το βράδυ; Έχω κάτι στο μυαλό μου…

6) Ο Στέφανος Λάσκαρης θα ερωτευόταν ποτέ μια γυναίκα από το διαδίκτυο; Από το Facebook ας πούμε;

Εννοείται! Ειδικά μια γυναίκα που ξέρει να διατυπώνει εύστοχες ερωτήσεις… Σε πειράζω.
Μου έχει τύχει να «γνωρίσω» γυναίκα στο Facebook και να γοητευθώ βαθύτατα από την καθαρότητα της σκέψης της, από το χιούμορ και τη χάρη της όπως αυτή αποτυπώνονταν στα σχόλιά της. Δεν λέω ότι την ερωτεύτηκα. Εκεί παίζει ρόλο και η φυσική παρουσία. Η φυσική ομορφιά και όχι η εικονική. Ερωτεύεσαι ένα σύνολο χαρισμάτων σε μια γυναίκα. Ακόμη και τον τρόπο που χασμουριέται.
Και δε σε βλέπω και νυσταγμένη… Αλλά για να επιστρέψω στην ερώτηση, να σου πω πως έχεις ένα «προνόμιο» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook.
«Παρακολουθείς» ένα πρόσωπο στο σύνολο της συμπεριφοράς του και το αξιολογείς επαναληπτικά. Scripta manent… Βλέπεις τι γράφει, γιατί όπως σκεφτόμαστε έτσι μιλάμε, βλέπεις τι είδους φωτογραφίες δημοσιεύει, αξιολογείς τον αισθητικό της προσανατολισμό. Έτοιμη στο πιάτο που λένε και οι αρχιμάγειροι του πόθου.Καταλαβαίνεις με λίγα λόγια την ποιότητά της.  Γιατί στην καθημερινότητά σου δεν έχεις αυτήν την πολυτέλεια. Εκτός κι αν κουβαλάς μαζί σου το μπλοκάκι όπου δίπλα στη λίστα αγορών, τυρί, ρύζι, γάλα, Καμπάς, γράφεις όλα όσα σου είπε και όλα όσα σου έκαναν εντύπωση. Επομένως ο διαδικτυακός έρωτας λέω, μοιάζει σαν τα «προσεχώς» μιας κινηματογραφικής ταινίας. Αν είναι κοντά σ’ αυτό που ψάχνεις μπορεί και να σου προκύψουν πέντε έξι Oscar όταν επισκεφτείς την αίθουσα προβολής…

7) Γράφεις κάτι νέο αυτήν την περίοδο;

Ναι γράφω… Μια χιουμοριστική προσέγγιση της ελληνικής απιστίας υπό τον τίτλο: «Γαμώ το κέρατό μου…». Μη μου ζητήσεις να σου περισσότερα, θα απιστήσω απέναντι στο γραπτό μου.

8) Όταν δεν γράφεις, με τι ασχολείσαι;
Με το έφιππο κυνήγι της αλεπούς… Αγαπημένο μου άθλημα. Έχω ράψει και κοστούμι στα μέτρα του κυνηγού. Δυστυχέστατα δεν με ακολουθεί το λαγωνικό μου. Μου προέκυψε κόπρος κι όπως καταλαβαίνεις κάνω όλη τη δουλειά μόνος μου…
Να σου ζητήσω μια χάρη; Δε λες στις «ελεύθερες» φίλες σου να μου κάνουν ένα αίτημα φιλίας; Κόλλησα στους 150 φίλους…

Για μια απευθείας επικοινωνία με τον συγγραφέα μπορείτε να επισκεφτείτε τη σελίδα του (πού αλλού, στο Facebook φυσικά) ώστε να λύσετε κάθε απορία για το εν λόγω μέσο…
https://www.facebook.com/stefanoslaskaris

Από την συνέντευξη που μου παραχώρησε ο Στέφανος Λάσκαρης για λογαριασμό του Mag News.  Για περισσότερες λεπτομέρειες, ακολουθήστε τον σύνδεσμο στο : http://issuu.com/magnewspaper/docs/mag_news_16th_edition

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου